Demo Builder Toggle
 
Strona głównaProjektyLet’s play to classify surfaces!

Nasze gimnazjum bierze udział w kolejnym międzynarodowym matematycznym projekcie edukacyjnym „Let’s play to classify surfaces!”. Dotyczy konstrukcji i analizy powierzchni trójwymiarowych, z wykorzystaniem różnych materiałów oraz programów komputerowych.

Głównym autorem tego przedsięwzięcia jest profesor Uniwersytetu w Almerii (Hiszpania) Jose Luis Rodriguez, z którym nasza szkoła współpracowała już w zeszłym roku podczas projektu „Sierpiński Carpet Project”. Koordynatorem projektu jest Grażyna Morga.

Cele:

-        zaznajomienie uczniów z pojęciem powierzchni topologicznej i jej głównymi własnościami,

-        identyfikacja powierzchni orientowalnych i nieorientowalnych,

-        zrozumienie pojęć pokrewnych takich jak: triangulacja oraz granica i genus powierzchni,

-        rozciągnięcie twierdzenia (wzoru) Eulera dla wielościanów wypukłych na bardziej złożone powierzchnie (orientowalne i nieorientowalne),

-        rozwijanie umiejętności manualnych i zdolności wizualnych,

-        rozwijanie wnioskowania dedukcyjnego i indukcyjnego,

-        łączenie matematyki ze sztuką poprzez demonstrowanie potencjału estetycznego/artystycznego różnych powierzchni.

Działania:

-        projektowanie powierzchni przy użyciu szerokiej gamy materiałów, takich jak: papier, glina, owoce, bańki mydlane, 3D Polyfelt i in.

-        analiza głównych własności powierzchni topologicznych: charakterystyka Eulera-Poincarego, orientowalność, granice i genus, co pozwoli na klasyfikację tych powierzchni,

-        wizualizacja powierzchni w czasie rzeczywistym, przy użyciu programu komputerowego Mathematica,

-        zastosowanie technologii wirtualnej rzeczywistości do poznawania i przekształcania powierzchni,

-        tworzenie dużych powierzchni ze zdjęć różnych powierzchni wymodelowanych w ramach projektu,

-        eksperymenty twórczo-artystyczne z zaprojektowanymi powierzchniami.

Grażyna Morga

Zapraszamy również na:

Joomla templates www.joomlashine.com
(C) 2013 KS